13 juli 2014

Pronto


Det här stället är så populärt att man bör se till att man har någonstans att sitta, innan man beställer sin fika. Men om det är fullt på uteserveringen, så finns många fler platser en trappa upp. Pronto ser ut att vara ett likadant café, som det som ligger vägg i vägg. Men det är det inte. Hit går folk som gillar galet goda bakverk. Inte lönt att komma hit om du endast tänker ta en kopp kaffe.

Det står The Home of Cheesecake på markisen, vilket inte är någon överdrift. Det finns elva sorter att välja på: Pecankola, Daim, Strawberry White Chocolate bland annat. Alla går att beställa, men alla finns inte på plats jämt. Mest populär är New York Classic (till höger på bilden) med stora bitar riven vit choklad och jordgubbar. Ägaren har själv tagit fram receptet och låter en bagare i stan baka den åt caféet. Cheesecaken är som jag minns den från NY, krämig och med massor av topping.

Man får en rejäl bit för 55 kronor. Sist jag var här med min mamma och min dotter, så delade vi tre på en bit. Och alla var nöjda efteråt. Men idag åt jag halva själv och tog med resten hem i en "doggy bag". Pronto har små lådor för detta, så att du kan ta hem det du inte orkar äta upp på plats.

Lite info
Americano 35
Frukost mån-fre 9-11
Brunch 89
Serveras helger 10-13
Stor bit cheesecake 55
Wi-Fi - Ja

Hitta hit
Mån-tor 9-22
Fre-lör 9-23
Sön 10-21
@cafepronto






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar