7 september 2014

Green Queen


Ika och Ove driver detta sunda café i utkanten av Möllan. Själva caféet har inte så många platser men man kan sitta ute vid några bord och tycker man att Nobelvägen låter för mycket, så kan man dra sig tillbaka till gräsmattan i Jesusparken.

Min väninna frågar om det finns några bakverk utan gluten. Saken är den att denna dag är alla bakverk utan mjöl, då Ika inte tror på processad mat. Bakverken innehåller inte heller vitt socker, men massor av olika nötter, frön och choklad. Jag väljer en väldigt god Snickersboll och väninnan Raw choklad och lavendelcheesecake.

Green Queen har en espressomaskin, så du kan få riktigt kaffe. Fast passa på att smaka deras nyttiga Smoothies eller Raw Shakes, när du är här. Jag frågade Ika vad hon rekommenderade till mig som varit förkyld i en vecka och fick förslaget To bee or Not to Bee, med bland annat havtorn och bipollen. Jag vet inte om detta var en synkronicitet, men jag vaknade nästa morgon full av energi och studsade ut ur min lägenhet. Oförkyld.


Lite info
Americano 26
Brunch på söndagar 75
En mer Raw Food och en mer traditionell med scones
Wi-Fi - Ja

Hitta hit
Nobelv 30/Simrishamnsg 42
Mån 11- 18
Stängt tisdag
Ons-Tor 11-18
Fre-Sön 11-16.30
Telefon 070-694 53 12
Hemsida




1 kommentar:

  1. Är så glad att jag hittade den här bloggen! Ska testa caféer i Malmö nu pronto i höst!

    SvaraRadera